Wij krijgen zo af en toe diverse vragen waarvan wij de meeste hieronder proberen toe te lichten.
Indien uw vraag hier niet tussen staat horen wij dit graag middels ons contactformulier.
Wat zijn jullie tarieven?
Wij werken niet met standaard prijzen, reden hiervoor is dat elk voertuig anders is.
De maat, leeftijd en conditie van het voertuig zijn hier van belang, een voertuig van
2 jaar oud zal over het algemeen minder werk zijn dan een voertuig van 15 jaar oud.
Wij raden ook altijd aan om even langs te rijden zodat er een eerlijke prijs kan
worden gemaakt.
Waarom zijn mobiele autowas bedrijven goedkoper?
Dat deze een lagere prijs hanteren hebben wij niet echt een verklaring voor, wat wij
wel weten is dat zij gebruik maken van wassen met stoom en vaak binnen 3 uur gereed zijn.
Over de kwaliteit kunnen wij niet oordelen, dit is in ieders ogen anders te benaderen.
Wel kunnen wij melden geen liefhebber te zijn van het wassen met stoom, veel vuil wordt
tijdens stomen van de lak afgeveegd wat ook weer lichte krasjes veroorzaakt. Wij wassen nog
ouderwets met 2 emmers en in 3 -5 stappen afhankelijk van de gewenste behandeling.
Ook zijn wij niet in 3 uur gereed, wij nemen de tijd om alles nauwkeurig uit te voeren. Ook
is ons opgevallen dat er wordt gepolijst wat achteraf niet meer dan poetsen blijkt.
Wat is het verschil tussen poetsen en polijsten?
Bij poetsen wordt er na het wassen een wax of gelijkwaardig product aangebracht op het voertuig en
bij het polijsten wordt er afhankelijk van de conditie met een machine gepolijst. Bij polijsten worden
lak oneffenheden gecorrigeerd, denk hierbij aan wasstraatkrasjes (swirls) en indien mogelijk wat grotere
krasjes verwijderd. Na het polijsten is het essentieel om de lak weer te “sealen” met een wax of coating.
Worden er bij een interieur behandeling stoelen gedemonteerd?
Nee, wij demonteren niets aan een voertuig zonder overleg, mocht het écht nodig zijn zullen we deze
mogelijkheid bespreken.
Hebben jullie ook glascoating?
Wij werken niet meer met glascoatings, in plaats hiervan werken wij met ceramische coatings.
De Ceramic Guard© van Cartec is een coating die harder is en langer blijft zitten in tegenstelling tot
de glascoatings.
Ik heb een aantal plekjes op de lak en vlekken in mijn bekleding, moet ik nu een heel pakket afnemen?
Het afnemen van een pakket is uw keuze, indien u enkel plaatselijke lakcorrecties of interieur reiniging wenst
is dit uiteraard gewoon mogelijk. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Kan ik wachten op een behandeling?
Afhankelijk van het type werk is wachten in sommige gevallen mogelijk, denk hierbij aan een enkel krasje of
een enkele vlek in de bekleding. Tijdens een pakket behandeling is dit niet mogelijk, wij hebben helaas geen voorzieningen
zoals een wachtruimte met koffieautomaat of sanitair.
Hebben jullie een haal/breng service?
Deze service is enkel voor onze zakelijke relaties welke hier onder voorwaarden gebruik van kunnen maken.
Geven jullie garantie?
Op al onze werkzaamheden krijgt u garantie op maat, wij zijn pas tevreden als u dat bent.
Hoelang duurt een behandeling?
Over het algemeen is het zo dat wanneer u uw voertuig in de ochtend (of avond ervoor) brengt, deze eind van de dag gereed is.
Indien er gekozen wordt voor en ceramische coating duurt dit i.v.m uitharding 1 tot 2 dagen extra.
Verkopen jullie ook producten zoals wax, dashboard spray etc.?
Ja, u kunt bij ons terecht voor diverse voertuig onderhoudsproducten zodat u uw voertuig ook zelf netjes kan houden.
Al de door ons aangeboden producten zijn van Cartec Essentials, dit is de consumentenlijn van Cartec welke van hoogwaardige kwaliteit zijn. Denk hierbij aan wheelcleaner, ironwash (fallout) voor vliegroest etc, dashboard lotion, wash & wax etc. etc.
Verzenden jullie deze producten ook?
Nee, wij verzenden geen producten. Indien u deze producten online wilt bestellen kunt u dit bij de webshop van
Cartec doen. Hier vind u alle producten die nodig zijn om uw voertuig zelf netjes te houden.
